Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
N O V E L E T T E
9 avril 2006

Nà begynner det!

Det er søndag, det er sent og det er nà det begynner. Jeg er 28 og et halvt àr gammel. Snart blir jeg tretti og jeg har som màl à ha en bokutgivelse som bursdagsfest. Jeg har vœrt en flittig dagbokskriver siden jeg var 15 og det er pà tide at jeg samler alt, uredigert vel og merke, i et volum. Boka heter tretti og jeg skriver under pseudonymet Novelette. Det betyr at jeg kan skrive alle navn og steder og late som at det er fiksjon. Det er fortsatt søndag, dagen hvor jeg er mest inspirert til alt og hvor jeg gjerne sitter dagen lang pà kontoret, drikker øl og kanskje røyker en sigarett. Søndag har ofte sol og føles varmere enn andre ukedager. Det er ingen som ringer, folk er opptatt av seg selv pà søndager. Det er nettopp derfor jeg sitter her i fred. Mai sitter ved lysbordet og Gilles sitter pà andre siden av skrivepulten. Vi hører pà Herbie Hancock og snart skal vi til Favela Chic for à møte Cecile. Hun er pà snarvisitt fra New York. Boa Noite.
Publicité
Publicité
Commentaires
N O V E L E T T E
Publicité
Publicité